Textbooks of Normal Schools as a source of historical research

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorGrespan, Fernanda Plaza-
Autor(es): dc.creatorConceicao, Aline de Novaes-
Autor(es): dc.creatorCastro, Rosane Michelli de-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T17:12:33Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T17:12:33Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2021-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/237918-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/237918-
Descrição: dc.descriptionIn this text, we focus on textbooks, which are artifacts of school culture, to analyze those used in Normal Schools between 1940 and 1970. The methodology used is the historical approach centered on literature review and documentary research on the period from 1940 to 1970, focusing on the textbooks of Normal Schools. The time frame covers the period when there was an expansion of Normal Schools in Brazil. The results of the study presented in this text indicate that theoretical assumptions emphasize the importance of textbooks as a source of studies in the History of Education and as a cultural artifact, considering the relevance of school culture and the environment of Normal Schools for teacher training and Brazil's historical and social situation in that period.-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista Unesp, Educ Pelo Programa Posgrad Educ, Fac Filosofia & Ciencias FFC, Sao Paulo, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, PPGE, Fac Filosofia & Ciencias, Campus Marilia, Sao Paulo, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Fac Filosofia & Ciencias, Sao Paulo, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Programa Posgrad Educ FFC, Sao Paulo, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista Unesp, Educ Pelo Programa Posgrad Educ, Fac Filosofia & Ciencias FFC, Sao Paulo, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, PPGE, Fac Filosofia & Ciencias, Campus Marilia, Sao Paulo, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Fac Filosofia & Ciencias, Sao Paulo, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, Programa Posgrad Educ FFC, Sao Paulo, SP, Brazil-
Formato: dc.format582-598-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherEditora Univ Leopoldlanum-
Relação: dc.relationRevista Eletronica Pesquiseduca-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectNormal Schools-
Palavras-chave: dc.subjectTextbooks-
Palavras-chave: dc.subjectSchool culture-
Título: dc.titleTextbooks of Normal Schools as a source of historical research-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.