Secondary Reserve Provision through a Smart Aggregation Strategy of Electric Vehicles

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.creatorGuzman, Cindy P.-
Autor(es): dc.creatorRomero, Ruben-
Autor(es): dc.creatorArias, Nataly Banol-
Autor(es): dc.creatorRider, Marcos J.-
Autor(es): dc.creatorFranco, John Fredy-
Autor(es): dc.creatorIEEE-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T23:01:43Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T23:01:43Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1109/PowerTech46648.2021.9494876-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/237836-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/237836-
Descrição: dc.descriptionThe electric vehicles (EVs) are flexible loads that can be controlled to provide secondary reserve services (RSs) to transmission network operator (TNO) via charging or stop charging the batteries. An aggregator, as an intermediary agent between the EVs owners and the TNO, can schedule RSs through EV charging control. This paper proposes a smart aggregation strategy for the EV charging control that allows the aggregator's participation in the reserve market, while guaranteeing the energy required by the EVs for transportation. The smart strategy, based on a linear programming model, coordinates the charging of EVs, and allows offering RSs and selling energy produced by distributed generation units to maximize the aggregator's profit. Results for a case study with 1,000 vehicles show that the strategy effectively contributes to the offering of RSs to the TNO, while satisfying the energy requirements of the EV owners.-
Descrição: dc.descriptionCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
Descrição: dc.descriptionConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Elect Engn Dept, Ilha Solteira, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Campinas, UNICAMP, Dept Syst & Energy, Campinas, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Sch Energy Engn, Rosana, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Elect Engn Dept, Ilha Solteira, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionSao Paulo State Univ, UNESP, Sch Energy Engn, Rosana, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionCAPES: 001-
Descrição: dc.descriptionCNPq: 313047/2017-0-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 2015/21972-6-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 2017/02831-8-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 2018/23617-7-
Formato: dc.format6-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherIeee-
Relação: dc.relation2021 Ieee Madrid Powertech-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectAggregator-
Palavras-chave: dc.subjectDistributed generators-
Palavras-chave: dc.subjectElectrical distribution system-
Palavras-chave: dc.subjectElectric vehicles-
Palavras-chave: dc.subjectSecondary reserve market-
Título: dc.titleSecondary Reserve Provision through a Smart Aggregation Strategy of Electric Vehicles-
Tipo de arquivo: dc.typeaula digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

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