Reesponsive processes in the design, implementation and evaluation of programas for improving the quality of coexistence in schools

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorNunes, Cesar Augusto Amaral-
Autor(es): dc.creatorVinha, Telma Pileggi-
Autor(es): dc.creatorCampos, Soraia Berini-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T21:38:43Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T21:38:43Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-11-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-06-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22633/rpge.v26iesp.3.16960-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/237655-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/237655-
Descrição: dc.descriptionResponsiveness means, in an intentional way, to create conditions to continuously scan and analyze situations and processes, collect expectations, opinions and necessities from people that receive or implement a program and, in the most open, agile and powerful possible way to react, modify actions, include new agents, invite for participation, and collectively construct a better program for everyone in every context. The objective of this paper is to discuss contributions of responsive processes in complex programs as well as to describe kinds and levels of responsiveness as those used in the program Ethical Coexistence at School facilitating the transposition to larger scale programs and to public policies.-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Campinas, UNICAMP, Inst Estudos Avancados, Grp Etica Democracia & Diversidade, Campinas, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Campinas, UNICAMP, Grp Estudos & Pesquisas Educ Mora GEPEM, Campinas, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Campinas, UNICAMP, Fac Educ, Campinas, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, UNESP, Grp Estudos & Pesquisas Educ Mora GEPEM, Araraquara, SP, Brazil-
Descrição: dc.descriptionUniv Estadual Paulista, UNESP, Grp Estudos & Pesquisas Educ Mora GEPEM, Araraquara, SP, Brazil-
Formato: dc.format13-
Idioma: dc.languagept_BR-
Publicador: dc.publisherUnesp-faculdade Ciencias & Letras-
Relação: dc.relationRevista On Line De Politica E Gestao Educacional-
???dc.source???: dc.sourceWeb of Science-
Palavras-chave: dc.subjectResponsiveness-
Palavras-chave: dc.subjectCoexistence-
Palavras-chave: dc.subjectPrograms-
Palavras-chave: dc.subjectPublic policy-
Título: dc.titleReesponsive processes in the design, implementation and evaluation of programas for improving the quality of coexistence in schools-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.