Academic commitment in the context of the covid-19 pandemic in brazilian higher education students

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorDoutor em Educacao Pela Universidade Federal Do Ceara-
Autor(es): dc.contributorProfessor Assistente da Universidade Estadual Do Ceara-
Autor(es): dc.contributorDoutor em Psicologia Pela Universidade Do Porto-
Autor(es): dc.contributorProfessor No Instituto de Educacao da Universidade Do Minho-
Autor(es): dc.creatorOsti, Andreia-
Autor(es): dc.creatorJunior, Jose Airton Freitas Pontes-
Autor(es): dc.creatorAlmeida, Leandro Da Silva-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T21:22:03Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T21:22:03Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-05-01-
Data de envio: dc.date.issued2022-05-01-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.25112/RPR.V3.2676-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/233562-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/233562-
Descrição: dc.descriptionThe present article sought to understand to what degree the current pandemic scenario has affected the involvement in learning activities by higher education students because of changes in the ways of contact between students and teachers in the academic context and also because of the general migration to remote learning. The research surveyed 1,452 Brazilian university students, enrolled between the first and last year, taking courses in the three major areas of CAPES: Exact and Technological Sciences, Life Sciences, and Human Sciences participated in the study. The questionnaire included open and closed questions applied online, aiming to identify how the pandemic scenario has affected the students' engagement in learning activities. Specifically, we sought to identify how students organize their studies, the weekly hours they dedicate to learning and the feelings experienced in this pandemic context. It is expected, with this research, to analyze the academic experiences of students in this new educational environment, their levels of satisfaction and engagement, assisting in the planning of actions and services for students within the new reality of social distance and distance learning imposed by the pandemic.-
Descrição: dc.descriptionDoutora em Educacao Pela Universidade Estadual de Campinas-
Descrição: dc.descriptionProfessora Na Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho-
Descrição: dc.descriptionDoutor em Educacao Pela Universidade Federal Do Ceara-
Descrição: dc.descriptionProfessor Assistente da Universidade Estadual Do Ceara-
Descrição: dc.descriptionDoutor em Psicologia Pela Universidade Do Porto-
Descrição: dc.descriptionProfessor No Instituto de Educacao da Universidade Do Minho-
Descrição: dc.descriptionProfessora Na Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho-
Formato: dc.format275-292-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPraksis-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectEngagement-
Palavras-chave: dc.subjectHigher Education-
Palavras-chave: dc.subjectPandemic-
Palavras-chave: dc.subjectRemote teaching-
Palavras-chave: dc.subjectSatisfaction-
Título: dc.titleAcademic commitment in the context of the covid-19 pandemic in brazilian higher education students-
Título: dc.titleO Comprometimento academico no contexto da pandemia da covid-19 em estudantes brasileiros do ensino superior-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.