Designers and repertoire: Considerations on the importance of expanding design students’ knowledge base

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Maranhão-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorde Assis Sousa Lobo, Francisco-
Autor(es): dc.creatorBotura Junior, Galdenoro-
Autor(es): dc.creatorda Silva, João Carlos R. Plácido-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:57:36Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:57:36Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2019-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51038-1_36-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/233015-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/233015-
Descrição: dc.descriptionThis work substantiates the importance of discussing the design students’ repertoire as the basis for developing projects with quality and identity, considering the sociocultural background of where they live. We highlight the Brazilian education system’s singularity—students from both public and private schools can study in federal universities. An academic graphic design project was used as an example for the next studies. Semiotic elements were applied to the reading criteria in the regional, national, and universal contexts, which were analyzed through syntax dimensions. It was identified that the repertoire’s effects on the project’s quality have to be assessed with greater depth, and the results will effectively influence the way design courses are planned and managed.-
Descrição: dc.descriptionCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa e ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico do Maranhão-
Descrição: dc.descriptionConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do Maranhão, Av. dos Portugueses, 1966 - Vila Bacanga-
Descrição: dc.descriptionSão Paulo State University, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14 01-
Descrição: dc.descriptionSão Paulo State University, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14 01-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa e ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico do Maranhão: 012/2016-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa e ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico do Maranhão: 04206/2016-
Descrição: dc.descriptionCNPq: 304619/2018-3-
Formato: dc.format256-262-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationAdvances in Intelligent Systems and Computing-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCultural identity-
Palavras-chave: dc.subjectDesign-
Palavras-chave: dc.subjectHeuristic-
Palavras-chave: dc.subjectRepertoire-
Título: dc.titleDesigners and repertoire: Considerations on the importance of expanding design students’ knowledge base-
Tipo de arquivo: dc.typeaula digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.