Theoretical and epistemological dimensions of information literacy

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal da Bahia (UFBA)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorEscola Superior de Jornalismo-
Autor(es): dc.creatorManhique, Ilídio Lobato Ernesto-
Autor(es): dc.creatorCasarin, Helen De Castro Silva-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:29:26Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:29:26Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2019-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22478/ufpb.1809-4783.2019v29n2.44000-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/232909-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/232909-
Descrição: dc.descriptionThis research aimed to identify the theoretical and epistemological dimensions of information literacy in sub-Saharan Africa. It adopted bibliographic research for theoretical construction about the subject and the collecting data was carried out through bibliographic survey in African Journals Online (AJOL), which is one of the biggest databases of scientific information in Africa. The results show that there is incipient integration of researches about this subject, whose theoretical underpinnings are influenced by standards and models produced in international level. There is no evidence that indicates that African researchers use local or national frameworks to underpin their researches and information practices. It concludes that there is a need of new approach that incorporates information practices based on local context, as a way to foment meaningful learning and critical consciousness.-
Descrição: dc.descriptionCiência da Informação Universidade Federal da Bahia-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho-
Descrição: dc.descriptionEscola Superior de Jornalismo-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho-
Formato: dc.format161-180-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationInformacao e Sociedade-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAJOL-
Palavras-chave: dc.subjectEpistemology-
Palavras-chave: dc.subjectInformation literacy-
Palavras-chave: dc.subjectSub-Saharan Africa-
Título: dc.titleTheoretical and epistemological dimensions of information literacy-
Título: dc.titleDimensões teóricas e epistemológicas a competência informacional na África subsaariana-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.