Autorregulação e situação problema no jogo: Estratégias para ensinar multiplicação

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorPontifícia Universidade Católica do Paraná-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Norte do Paraná-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorStarepravo, Ana Ruth-
Autor(es): dc.creatorBianchini, Luciane Guimarães Batistella-
Autor(es): dc.creatorde Macedo, Lino-
Autor(es): dc.creatorVasconcelos, Mário Sergio-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:17:08Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:17:08Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-30-
Data de envio: dc.date.issued2017-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-3539/2017/02111063-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/232620-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/232620-
Descrição: dc.descriptionThe concept of multiplication in mathematics is not always learned by the student due to the use of conventional pedagogical practices. From this observation, we started from the thesis that active situations, promoting self-regulation through the solution of problems present in the games, it can be an effective proposal in constructing concepts. In this perspective our objective was to analyze the contributions of the Game of the Rest for the understanding of the concept of multiplication. It is a qualitative and applied research that was carried out in a classroom with 30 students of the fourth year of Elementary School, in which the Game of the Rest was used as a resource. It was possible to conclude that the game, through the cognitive and affective context that it promotes, was a scenario of students' engagement with the action. The processes of self-regulation and problem situation promoted in the interventions involved the students in conducts of effort and confrontation resulting in appropriation of the intended concept.-
Descrição: dc.descriptionPontifícia Universidade Católica do Paraná-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Norte do Paraná-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Formato: dc.format21-31-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPsicologia Escolar e Educacional-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectGame-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics-
Palavras-chave: dc.subjectSelf-regulation-
Título: dc.titleAutorregulação e situação problema no jogo: Estratégias para ensinar multiplicação-
Título: dc.titleSelf-regulation and problem situation in the game: Strategies to teach multiplication-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.