Organizational financial intelligence: competitive strategy in the management context of ciam

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorGrupo de Pesquisa Organizações Competitivas e Inovadoras-
Autor(es): dc.contributorUniversidade de Marília-
Autor(es): dc.contributorDireito (Grupo de Pesquisa Organizações Competitivas e Inovadoras)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorFACAP-
Autor(es): dc.creatorJorge, Carlos Francisco Bitencourt-
Autor(es): dc.creatorRossetto, Ana Cláudia-
Autor(es): dc.creatorOrtega, Ana Clara da Silva-
Autor(es): dc.creatorde OLIVEIRA, Bruno Bastos-
Autor(es): dc.creatorCardoso, Francisca Miquelle Siqueira-
Autor(es): dc.creatorDos Santos, Bianca Stephanie O. da Costa-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T23:47:42Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T23:47:42Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5007/1518-2924.2021.e77513-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/231469-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/231469-
Descrição: dc.descriptionObjective: The financial information acts as an important analysis and decision resource in the context of organizations. However, organizations should consider handling this information in a structured manner so that it can be used at the management level of the organization. Methods: This research was carried out with the managers of the Commercial and Industrial Association of Marília (CIAM), a class entity in the city of Marília, in the state of São Paulo. To conduct the research, the case study method was used, thus identifying important perceptions of the subjects, as well as positive and negative aspects related to information as resources in the context of CIAM. Results: As a result, structured parameters were built to carry out the organizational financial intelligence process considering the entire structure identified in CIAM. Conclusions: The research recommends that other aspects related to information, such as knowledge management and the construction of knowledge networks, be built at CIAM, and with that, the entity can make better use of this resource in a structured way.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de Marília Administração Grupo de Pesquisa Organizações Competitivas e Inovadoras-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de Marília Universidade de Marília-
Descrição: dc.descriptionUniversidade de Marília Direito (Grupo de Pesquisa Organizações Competitivas e Inovadoras)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Descrição: dc.descriptionFACAP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationEncontros Bibli-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCase study-
Palavras-chave: dc.subjectCIAM-
Palavras-chave: dc.subjectFinancial intelligence-
Palavras-chave: dc.subjectInformation-
Palavras-chave: dc.subjectManagerial level-
Título: dc.titleOrganizational financial intelligence: competitive strategy in the management context of ciam-
Título: dc.titleInteligÊncia financeira organizacional: EstratÉgia competitiva no contexto gerencial da acim-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.