Communicative process in a teacher training course: An analysis based on the argumentary principles of Perelman and Olbrechts-Tyteca

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Pará (UFPA)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorMalheiro, João Manoel Da Silva-
Autor(es): dc.creatorTeixeira, Odete Pacubi Baierl-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T17:44:52Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T17:44:52Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2019-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22600/1518-8795.IENCI2020V25N1P306-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/228850-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/228850-
Descrição: dc.descriptionAlthough many studies are conducted on the argumentation in science education, there are still several aspects to explore. This research aims analyze, based on the argumentative principles of Perelman and Olbrechts-Tyteca (1996), the teaching arguments elaborated from a Sequence of Investigative Teaching during the Course Teacher Training in the Perspective of Investigative Teaching, carried out in the Central-West region of São Paulo for 24 teachers. One of the issues to be considered in this paper is: how the qualifiers present in the argumentation of the teacher trainer and the students, on the occasion of the resolution of investigative experimental problems, allow interlocutions in the construction of communicative processes and argumentative categories? The methodology of qualitative approach, conceives argumentative techniques in the communicative process teacher-students, presenting as an efficient option that seeks to potentiate an argumentative treatise in the investigative teaching contextualize in the teaching action, realized in non-formal teaching environment. The realization of this analysis intends to discuss the importance of teaching work in argumentative perspective, presenting the complex dynamic that involve processes of argumentation and has motivated the development of research, and their expectations in communicative conduction in the educational context.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Pedagogia Programa de Pós-Graduação em Estudos Antrópicos da Amazônia Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciencias e Matematica Universidade Federal do Pará (UFPA), Av. dos Universitários, s/n.-
Descrição: dc.descriptionDepto de Física e Química Faculdade de Engenharia campus de Guaratinguetá Programa de Pós-graduação em Educação para a Ciência Universidade Estadual Paulista 'Júlio de Mesquita Filho'-
Descrição: dc.descriptionDepto de Física e Química Faculdade de Engenharia campus de Guaratinguetá Programa de Pós-graduação em Educação para a Ciência Universidade Estadual Paulista 'Júlio de Mesquita Filho'-
Formato: dc.format306-328-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationInvestigacoes em Ensino de Ciencias-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectArgumentation-
Palavras-chave: dc.subjectPossibilities-
Palavras-chave: dc.subjectTeacher training course-
Palavras-chave: dc.subjectTreatise of the argumentation-
Título: dc.titleCommunicative process in a teacher training course: An analysis based on the argumentary principles of Perelman and Olbrechts-Tyteca-
Título: dc.titleProcesso comunicativo em um curso de formação de professores: Uma análise baseada nos princípios argumentativos de Perelman e Olbrechts-Tyteca-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.