Observação pedagógica em contexto de aprendizagem telecolaborativa

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorFuno, Ludmila Belotti Andreu-
Autor(es): dc.creatorElstermann, Anna-Katharina-
Autor(es): dc.creatorZakir, Maisa Alcântara-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T17:46:30Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T17:46:30Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2016-09-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4013/cld.2016.143.07-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/228307-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/228307-
Descrição: dc.descriptionThis article aims at proposing an observation grid for teachers who work in telecollaborative learning contexts. In order to do that, a theoretical framework about telecollaborative learning environments, mediation and observation is presented. We develop a case study about observation practices performed by mediators related to the project 'Teletandem Brazil: foreign languages for all', which can be defined as a telecollaborative context for language learning The research data consist of eight open-ended questionnaires about mediators observation performances. The analysis affiliates a qualitative interpretation approach guided by Grounded Theory constructs. Finally, based on the literature, on the case study results discussed herein and on our experiences as researchers in tandem learning projects, we present a reflexive framework about pedagogical observation practices in telecollaborative and multimodal learning contexts.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Letras Modernas. Av. Dom Antônio Faculdade de Ciências e Letras Assis Universidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Letras Modernas. Av. Dom Antônio Faculdade de Ciências e Letras Assis Universidade Estadual Paulista-
Formato: dc.format433-447-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationCalidoscopio-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogical observation-
Palavras-chave: dc.subjectTelecollaboration-
Palavras-chave: dc.subjectTeletandem-
Título: dc.titleObservação pedagógica em contexto de aprendizagem telecolaborativa-
Título: dc.titlePedagogical observation in telecollaborative learning contexts-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.