The vision of teachers regarding teaching and learning of basketball in physical education lessons: The reality of Volta Redonda/RJ

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorCurso de Educação Física do Centro Universitário de Volta Redonda (UniFOA)-
Autor(es): dc.contributorInstituto Superior da Maia-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorSeverino, Cláudio Delunardo-
Autor(es): dc.creatorGonçalves, Francisco José Miranda-
Autor(es): dc.creatorDarido, Suraya Cristina-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T16:47:56Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T16:47:56Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2014-10-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22456/1982-8918.46071-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/228100-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/228100-
Descrição: dc.descriptionThe present study has as its main purpose the investigation of teacher’s view concerning the teaching and learning of basketball in Physical Education classes in a school setting. The selected teachers who participated in this survey come from public and private institutions in the city of Volta Redonda, RJ, Brazil, teaching 6th-9th grade classes of elementary school. This was a quantitative and qualitative study with content analysis. Data collection included interviewing 60 teachers who provided their opinions on the issue investigated. Development of basketball was investigated not only as a content for the Physical Education classes, but also as a dimension that goes beyond school boundaries, where that sport plays an important role in society. Joint actions to provide the opportunity for basketball to grow as a content for Physical Education classes may represent a way to describe its implementation in all contexts, although the importance of this discipline in the school setting should not be disregarded in favor of obtaining results in sports competitions.-
Descrição: dc.descriptionCurso de Educação Física do Centro Universitário de Volta Redonda (UniFOA)-
Descrição: dc.descriptionCurso de Pós-graduação em Ciências da Educação Física e Desporto Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro Instituto Superior da Maia-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Educação Física Instituto de Biociências Universidade Estadual Paulista, Campus de Rio Claro-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Educação Física Instituto de Biociências Universidade Estadual Paulista, Campus de Rio Claro-
Formato: dc.format1283-1304-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationMovimento-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectBasketball-
Palavras-chave: dc.subjectEducation primary and secondary-
Palavras-chave: dc.subjectLearning-
Palavras-chave: dc.subjectSchool-
Título: dc.titleThe vision of teachers regarding teaching and learning of basketball in physical education lessons: The reality of Volta Redonda/RJ-
Título: dc.titleLa visión de los profesores en cuanto al proceso de enseñanza y aprendizaje del basquetbol en las clases de Educación Física: La realidad de Volta Redonda/RJ-
Título: dc.titleA visão dos professores quanto ao processo de ensino e de aprendizagem do basquetebol nas aulas de Educação Física: A realidade de Volta Redonda/RJ-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.