Resumo Acadêmico: uma experiência mediativa com o gênero na formação docente inicial

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
Autor(es): dc.creatorBragagnollo, Rubia Mara-
Autor(es): dc.creatorMenegassi, Renilson José-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:29:23Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:29:23Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2014-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.4025/actascilangcult.v36i2.18465-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/227785-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/227785-
Descrição: dc.descriptionCurrent research deals with the constitution of writing in initial teacher training when employing the Academic Summary genre. The mediation process and the tools involved are focused. Analysis is based on the concepts of interaction and writing discussed by Vygotsky (1991), Bakhtin and Volochinov (2006) and Bakhtin (2003) within the socio-interaction and enunciation perspectives of language and the notion of discursive genres. A mediation experience in the writing of academic summaries with teachers in initial training at the university and the highlighting of mediation in this process are provided. The experience occurred with first year students of the Language and Literature undergraduate course at a government-run university in Paraná in 2009. Employing the qualitative-interpretative approach in the analysis of one summary, the advantages of mediation activities inwriting process of the genre are demonstrated.-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-graduação em Estudos Linguisticos, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Rua Cristóvão Colombo, 2265, 15054-000, Sao Jose do Rio Preto, Sao Paulo-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Letras, Centro de Ciências Humanas, Letras e Artes, Universidade Estadual de Maringá, Maringa, Parana-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-graduação em Estudos Linguisticos, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Rua Cristóvão Colombo, 2265, 15054-000, Sao Jose do Rio Preto, Sao Paulo-
Formato: dc.format217-226-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationActa Scientiarum Language and Culture-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAcademic writing-
Palavras-chave: dc.subjectMediation-
Palavras-chave: dc.subjectTextual genres-
Título: dc.titleResumo Acadêmico: uma experiência mediativa com o gênero na formação docente inicial-
Título: dc.titleAcademic summary: A mediation experience with the genre in initial teacher training-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.