Nothing too much: Reflecting about the role of contextualization in science teaching

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade de São Paulo (USP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorDe Freitas Dias De Souza, Karina Aparecida-
Autor(es): dc.creatorAlves Cardoso, Arnaldo-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T22:45:35Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T22:45:35Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2010-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5565/rev/ec/v28n2.363-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/227749-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/227749-
Descrição: dc.descriptionThe contextualization and discussion about the science role in the social and economical development are unquestionably important for the science teaching process. It doesn't mean, however, that the scientific-theoretic knowledge and the strategies involved in its construction and application might be neglected. In this way, a dangerous situation is created when the contextualization is assumed as a unique and primordial target in science education. This paper presents a research carried out with 15 future chemistry teachers and the results show a worrying «supervalorization» of the contextualization beside other equally important aspects of the chemical knowledge.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Química Fundamental Instituto de Química - USP-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Química Analítica Instituto de Química - UNESP-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Química Analítica Instituto de Química - UNESP-
Formato: dc.format275-284-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagees-
Relação: dc.relationEnsenanza de las Ciencias-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectContextualization-
Palavras-chave: dc.subjectEpistemology-
Palavras-chave: dc.subjectScience teaching-
Palavras-chave: dc.subjectScientific literacy-
Palavras-chave: dc.subjectTeachers' training-
Título: dc.titleNothing too much: Reflecting about the role of contextualization in science teaching-
Título: dc.titleReflexiones sobre el papel de la contextualización en la enseñanza de ciencias-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.