Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Harvard School of Public Health | - |
Autor(es): dc.creator | da Silva, Meire Luci | - |
Autor(es): dc.creator | dos Santos, Nathalia M.R. | - |
Autor(es): dc.creator | Barnabé, Viviani | - |
Autor(es): dc.creator | Valenti, Vitor E. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2025-08-21T22:23:40Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2025-08-21T22:23:40Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-29 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2013-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.7322/jhgd.69511 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/227464 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/227464 | - |
Descrição: dc.description | Introduction: We sought to evaluate the risk factors that may increase the propensity to use licit and illicit drugs among students at a public university. Methods: The project involved students (n = 268) enrolled in the first and fourth years of courses in the areas of the social and biological sciences at a public university. Data collection was conducted by means of self-administered, semistructured questionnaires, based on such standardized assessment instruments as Audit, Assist, Cage and Duse. Collected data were analyzed quantitatively by calculating the percentages and evaluating the data in terms of categories of risk, classifying them by age, gender, religion, schooling, use (before or after entering university) and contexts of use. By means of this survey the researchers were able to correlate the use of drugs to the risk factors that might increase the students' propensity to use these substances. Results: The results revealed a high proportion of current drug-using students, but showed no significant differences between the first and fourth year students as regards contexts of use. However, 67% of students regarded the university environment as encouraging the use of drugs. Students pointed to such major risk factors as friends' and fellow-students' influence, university parties, excessive curiosity and desire to experiment. Conclusion: Due to the high rate of drug use among university students, by the determination of the risk factors related to the university environment and also knowing that the process of addiction is one of growing chemical dependence, the importance of the development and implementation of public health policies at all levels, especially in terms of approaches and specific interventions addressing this population, should be noted. | - |
Descrição: dc.description | Department of Physical Therapy and Occupational Therapy Faculty of Philosophy and Sciences UNESP, Marília, SP | - |
Descrição: dc.description | Harvard School of Public Health, Boston, MA | - |
Descrição: dc.description | Department of Speech Language and Hearing Therapy Faculty of Philosophy and Sciences UNESP, Marília, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Physical Therapy and Occupational Therapy Faculty of Philosophy and Sciences UNESP, Marília, SP | - |
Descrição: dc.description | Department of Speech Language and Hearing Therapy Faculty of Philosophy and Sciences UNESP, Marília, SP | - |
Formato: dc.format | 346-351 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Journal of Human Growth and Development | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | College students | - |
Palavras-chave: dc.subject | Psychoactive substance abuse | - |
Palavras-chave: dc.subject | Risks factors | - |
Título: dc.title | Risk factors that may signify a propensity to the use of drugs in students at a public university | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: