The current state of indexing in library tasks

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidad de Zaragoza España-
Autor(es): dc.contributorUniversidad de Salamanca-
Autor(es): dc.creatorFujita, Mariângela Spotti Lopes-
Autor(es): dc.creatorLacruz, María del Carmen Agustín-
Autor(es): dc.creatorDíaz, Raquel Gómez-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T20:10:37Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T20:10:37Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2012-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/s1413-99362012000100006-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/226791-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/226791-
Descrição: dc.descriptionAt present the assignment of subject descriptors or indexing the content of books is not always associated to the specific context of each library, resulting in many cases in the retrieval of not appropriate materials. This paper analyzes the main challenges and prospects for the indexing of books, progress in the analysis of materials in library catalogs, reviews the procedures, instruments, rules and behaviors used in the analysis and representation of the contents of books. It also shows the interaction between teaching, research and performance necessary for students to develop skills in analysis, representation and information retrieval, and the principles-perhaps less obvious - of knowledge organization. The study shows that the policies of management information, more quantitative than qualitative, leave in the background intellectual processing content, thus impairing the retrieval of materials through the library catalog. Finally, the proposal contains a number of teaching materials related to the descriptors allocation in library contexts.-
Descrição: dc.descriptionDepto de Ciência da Informação Filosofia e Ciências da UNESP, Campus de Marília-
Descrição: dc.descriptionDpto CC. de la Documentación e H. de la Ciencia Filosofía y Letras Universidad de Zaragoza España-
Descrição: dc.descriptionDpto. de Biblioteconomía y Documentación Traducción y Documentación Universidad de Salamanca-
Descrição: dc.descriptionDepto de Ciência da Informação Filosofia e Ciências da UNESP, Campus de Marília-
Formato: dc.format94-104-
Idioma: dc.languageen-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPerspectivas em Ciencia da Informacao-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCataloguing materials-
Palavras-chave: dc.subjectSubject indexing-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching books indexing-
Título: dc.titleThe current state of indexing in library tasks-
Título: dc.titleA situação atual da indexação nas tarefas bibliotecárias-
Tipo de arquivo: dc.typevídeo-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.