Formação acadêmica em educação física: Perfis profissionais, objetivos e fluxos curriculares

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorHunger, Dagmar Aparecida Cynthia França-
Autor(es): dc.creatorRossi, Fernanda-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T15:33:00Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T15:33:00Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-29-
Data de envio: dc.date.issued2010-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/226685-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/226685-
Descrição: dc.descriptionIn this research, characterized as a qualitative study, we aimed to analyze the Job Profiles, Objectives and Curriculum Flows specified in Pedagogical Projects of the undergraduate Courses of Physical Education of public, state and federal universities, in the São Paulo state. We also analyzed their articulations and adequacy to the Institutional Pedagogical Project and Institutional Development Plan. The latest Resolutions of Physical Education in Higher Education and conceptualizations of the Pedagogical Project of Course are presented. The method of approach is current History. There was a documental research in order to analyze the official documents. A limited offering of public courses when compared to private institutions was verified and also, there was a greater offering of bachelor degree courses (expanded and generalized formation) concerning health, sport and leisure fields. Courses defined specifically for teachers' formation and educational gap between the pedagogical discourses and the curriculum structures were also presented. In conclusion, this research indicates the necessity of a change in the curricular mentality in order to implement the pedagogical discourses of courses.-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Ciências UNESP - Univ Estadual Paulista Departamento de Educação Física, ESCHEF, Bauru, SP-
Descrição: dc.descriptionInstituto de Biociências UNESP - Univ Estadual Paulista Departamento de Educação Física, NEPEF, UNESP, Rio Claro, SP-
Descrição: dc.descriptionMestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade UNESP, Rio Claro, SP-
Descrição: dc.descriptionFaculdade de Ciências UNESP - Univ Estadual Paulista Departamento de Educação Física, ESCHEF, Bauru, SP-
Descrição: dc.descriptionInstituto de Biociências UNESP - Univ Estadual Paulista Departamento de Educação Física, NEPEF, UNESP, Rio Claro, SP-
Descrição: dc.descriptionMestranda do Programa de Pós-Graduação em Ciências da Motricidade UNESP, Rio Claro, SP-
Formato: dc.format170-180-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationMotriz. Revista de Educacao Fisica-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectInitial professional formation-
Palavras-chave: dc.subjectPedagogical project of course-
Palavras-chave: dc.subjectPhysical education-
Título: dc.titleFormação acadêmica em educação física: Perfis profissionais, objetivos e fluxos curriculares-
Título: dc.titleProfessional formation in physical education: Job profiles, objectives and curriculum flows-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.