Desempenho de trator em função da velocidade e da pressão de inflação dos pneus da semeadora

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF)-
Autor(es): dc.contributorCentro Universitário da Fundação Educacional de Barretos (UNIFEB)-
Autor(es): dc.contributorLouis Dreyfus Commodities - Santelisa Vale (LDC-SEV)-
Autor(es): dc.creatorFurlani, Carlos Eduardo Angeli-
Autor(es): dc.creatorCortez, Jorge Wilson-
Autor(es): dc.creatorde Toledo, Anderson-
Autor(es): dc.creatorda Silva, Rouverson Pereira-
Autor(es): dc.creatorGrotta, Danilo Cesar Checchio-
Autor(es): dc.creatordos Reis, Gustavo Naves-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T19:58:10Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T19:58:10Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2010-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-84782010005000124-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/226121-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/226121-
Descrição: dc.descriptionThe performance of agricultural tractors under field conditions results from the interaction between tire and wheel affected by displacement speed. This work was developed to assess the performance of an agricultural tractor under different seeder's tire inflation pressure (518; 483 and 414kPa) and in two different gears providing speeds of 3.0 and 6.0km h-1. The experiment was performed at Jaboticabal Campus of São Paulo State University (UNESP). The experimental design used was entirely randomized in a 2-factor factorial design (3×2) with four replications. The draft force was influenced by the gear as well as by the required power; however, tire inflation pressure in the seeder did not change these parameters. Also, fuel consumption was influenced only by the tractor gear. Energy consumption was greater as speed increased, caused by gear shifting. The displacement speed was greater for the 518kPa pressure due to a lesser slippage in the seeder under this pressure. Tractor slippage did not change.-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Engenharia Rural Universidade Estadual Paulista (UNESP), 14884-900, Jaboticabal, SP-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do Vale do São Francisco (UNIVASF), Juazeiro, BA-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Jaboticabal, SP-
Descrição: dc.descriptionCentro Universitário da Fundação Educacional de Barretos (UNIFEB), Barretos, SP-
Descrição: dc.descriptionLouis Dreyfus Commodities - Santelisa Vale (LDC-SEV), Goianinha, RN-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Engenharia Rural Universidade Estadual Paulista (UNESP), 14884-900, Jaboticabal, SP-
Descrição: dc.descriptionUNESP, Jaboticabal, SP-
Formato: dc.format1726-1731-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationCiencia Rural-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectFuel consumption-
Palavras-chave: dc.subjectNo-tillage system-
Palavras-chave: dc.subjectSlippage-
Título: dc.titleDesempenho de trator em função da velocidade e da pressão de inflação dos pneus da semeadora-
Título: dc.titleTractor perfomance as a function of speed and seeder's tire inflation pressure-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

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