Brazil: History and Trends in Mathematics Education

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorMiami University-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Alagoas-
Autor(es): dc.creatorD’Ambrosio, Beatriz S.-
Autor(es): dc.creatorMartins, Juliana-
Autor(es): dc.creatorde Oliveira Santos, Viviane-
Data de aceite: dc.date.accessioned2025-08-21T19:19:58Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2025-08-21T19:19:58Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2014-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1142/9789814590570_0004-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/223777-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/223777-
Descrição: dc.descriptionThis chapter begins with a brief history of mathematics education in Brazil, contextualized within the socio-political and educational events in the country. Research in ethnomathematics and mathematical modeling provide the foundation for curriculum reform and teacher preparation initiatives that strive to achieve greater social justice and equity for Brazilian children.-
Descrição: dc.descriptionDepartment of Mathematics Miami University-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (UNESP), Rio Claro Campus-
Descrição: dc.descriptionMathematics Institute Universidade Federal de Alagoas-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (UNESP), Rio Claro Campus-
Formato: dc.format57-87-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationMathematics and its Teaching in the Southern Americas: With an Introduction by Ubiratan D’ambrosio-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectEquity-
Palavras-chave: dc.subjectEthnomathematics-
Palavras-chave: dc.subjectHistory of mathematics education-
Palavras-chave: dc.subjectMathematical modeling-
Palavras-chave: dc.subjectMathematics education-
Palavras-chave: dc.subjectSocial justice-
Título: dc.titleBrazil: History and Trends in Mathematics Education-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.