Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Presidente Epitácio | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Sala, Fabiana | - |
Autor(es): dc.creator | de Castro Filho, Cláudio Marcondes | - |
Autor(es): dc.creator | de Almeida Junior, Oswaldo Francisco [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:11:53Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:11:53Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.20396/RDBCI.V19I00.8666294 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/222244 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/222244 | - |
Descrição: dc.description | Introduction: Literary reading is considered one of the most relevant activities for the improvement of interpersonal skills, such as empathy, considered essential in performing the functions of the school librarian. Objective: Thus, this study aims to discuss how the practice of literary reading can influence the performance of the school librarian from the perspective presented by the author Carlos Ruiz Záfon in the plot of his work A Sombra do Vento. Method: Regarding methodological procedures, this is a qualitative research, which had as scientific method the use of bibliographic research and the questionnaire as a data collection instrument. Results: The results show that librarians are aware of the importance of literary reading for the performance of their professional activities and for the construction of a more empathic and humanistic relationship with students, but this practice is not often discussed frequently in research in the area and encouraged in undergraduate courses. Conclusion: However, it is expected that the present study can contribute to the debates on the subject in the area of Information Science and reflect on the influence of literary reading for a more humanistic and empathic formation of the school librarian. | - |
Descrição: dc.description | Instituto Federal de Educ. Ciên. e Tec. de São Paulo Presidente Epitácio, SP | - |
Descrição: dc.description | Universidade de São Paulo, SP | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista, SP | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista, SP | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Relação: dc.relation | Revista Digital de Biblioteconomia e Ciencia da Informacao | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Literary reading | - |
Palavras-chave: dc.subject | Professional performance | - |
Palavras-chave: dc.subject | Reading practices | - |
Palavras-chave: dc.subject | School librarian | - |
Título: dc.title | Humanist formation: The role of literary reading in the performance of the school librarian | - |
Título: dc.title | Formação humanista: O papel da leitura literária na atuação do bibliotecário escolar | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: