THE MAIN PERSPECTIVES OF THE QUALITY OF LIFE OF STUDENTS IN THE SECONDARY CYCLE: AN OVERVIEW OF OPPORTUNITIES, CHALLENGES AND ELEMENTS OF GREATEST IMPACT

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorCentro Paula Souza-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal do ABC (UFABC)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)-
Autor(es): dc.contributorCentro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca-
Autor(es): dc.contributorESD - Polytechnic Institute of Cavado and Ave-
Autor(es): dc.creatorde Sousa Alvarenga, Ana Beatriz Cardoso-
Autor(es): dc.creatorEspuny, Maximilian-
Autor(es): dc.creatorda Motta Reis, José Salvador [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorSilva, Fernanda De Oliveira-
Autor(es): dc.creatorSampaio, Nilo Antonio De Souza-
Autor(es): dc.creatorNunhes, Thaís Vieira [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorBarbosa, Luís César Ferreira Motta-
Autor(es): dc.creatorSantos, Gilberto-
Autor(es): dc.creatorde Oliveira, Otávio José [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:09:39Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:09:39Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2020-12-31-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.24874/IJQR15.03-19-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/221746-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221746-
Descrição: dc.descriptionThe level of Quality of Life (QoL) influences and reflects some elements of student health and impacts on academic performance. The objectives of this study were to analyze content to identify the main research opportunities and challenges on the qualityoflifeof students aged 15 to 16 years in public and private schools, and to verify if there is a correlation between student QoL, social, economic, and educational indicators. The methods adopted in this research were bibliographic research, content analysis and multivariate statistical analysis. The academic contribution of this work was the articulation of a theory on student quality of life, and the applied contribution was subsidy for the government and educational institutions to elaborate strategies, considering the correlations between the economic, social and educational variables.-
Descrição: dc.descriptionCentro Paula Souza-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal do ABC-
Descrição: dc.descriptionUniversidade do Estado do Rio de Janeiro-
Descrição: dc.descriptionCentro Federal de Educação Tecnológica Celso Suckow da Fonseca-
Descrição: dc.descriptionESD - Polytechnic Institute of Cavado and Ave-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Formato: dc.format983-1006-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationInternational Journal for Quality Research-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectQualityof Life-
Palavras-chave: dc.subjectSchool Performance-
Palavras-chave: dc.subjectStudent-
Palavras-chave: dc.subjectStudent Quality of Life-
Título: dc.titleTHE MAIN PERSPECTIVES OF THE QUALITY OF LIFE OF STUDENTS IN THE SECONDARY CYCLE: AN OVERVIEW OF OPPORTUNITIES, CHALLENGES AND ELEMENTS OF GREATEST IMPACT-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.