Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Longo Benedetti, Danieli Verônica [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:09:22Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:09:22Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.20504/OPUS2020C2618 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/221682 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221682 | - |
Descrição: dc.description | This article, part of a postdoctoral research study supported by CAPES, intends to reflect on the unpublished correspondence exchanged from 1926 to 1928 between Charles Kiesgen, then general secretary of the Société Musicale Indépendante (SMI) (1910-1935) and the composer Nadia Boulanger (1887-1979), then member of the steering committee of this important French musical association. During its 25 years of existence, SMI’s main activity was the realization of its concert seasons, responsible for revealing major artists of 20th century music and presenting the first performances of an impressive number of works. The 26 letters that constitute this correspondence, which is the focus of this study, are part of the private collection of the Department of Music of the Bibliothèque nationale of France (BnF) and classified “Rés. Vm. Dos 138.” In the course of these writings, it is possible to understand SMI’s mode of operation, its selection of composers, performers, the works performed during the concert seasons, and the countless difficulties faced by the association in its final years of existence, and part of SMI’s history that still remains unknown which is the object of the present investigation. | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Relação: dc.relation | Opus | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Composers | - |
Palavras-chave: dc.subject | Match | - |
Palavras-chave: dc.subject | Research collections | - |
Palavras-chave: dc.subject | Société Musicale Indépendante-SMI | - |
Palavras-chave: dc.subject | Twentieth-century music | - |
Título: dc.title | A study regarding unpublished letters between Charles Kiesgen and Nadia Boulanger about the Société Musicale Indépendante (SMI) | - |
Título: dc.title | Estudo de uma correspondência inédita trocada entre Charles Kiesgen e Nadia Boulanger em torno da Société Musicale Indépendante (SMI) | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: