Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade de Lisboa | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual do Oeste do Paraná | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Bernardes, Fernando Frederico | - |
Autor(es): dc.creator | Francischett, Mafalda Nesi [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:09:17Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:09:17Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.25112/RPR.V1I0.2414 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/221663 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221663 | - |
Descrição: dc.description | This article reflects on the practice of contemporary School Geography, inspired by two main paradigms: Geography Teaching and Geographic Education. Initially, after the introduction, we point to reflections on the semantic and scientific content referring to the terms teaching and education, Geography Teaching and Geographic Education. Having said that, from the analysis and theoretical findings, we also aim to recognize in the empirical action the relationship between the main research objects. Such verifications become fundamental for the construction, conception, distinction (encounters and mismatches) of these geographical terms, as well as for rethinking and even reconsidering the meaning of geography in schools. At the end of this work, it was possible to demonstrate and substantiate, that in contemporary School Geography, we have as main paradigms the Teaching of Geography and Geographic Education. And the case sample proved to be closer to the Geographic Education aspect, frequently using the following terms: “critical”, “mediation”, “process”, “citizenship” and “subjectivity”. The preliminary contributions were launched and, it is up to the reader / teacher, to make their pedagogical dynamics move with clarity and awareness (planned action), choosing the didactic-pedagogical inspiration with which he / she most believes / identifies. | - |
Descrição: dc.description | Instituto de Geografia e Ordenamento do Território Universidade de Lisboa | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual do Oeste do Paraná | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
Formato: dc.format | 169-186 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Relação: dc.relation | Praksis | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Geographic education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Geography teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | School geography | - |
Título: dc.title | Preliminary appointments for geography education and geographical education | - |
Título: dc.title | Aportes preliminares para o ensino de geografia e a educação geográfica | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: