Cultural mediation in the storytelling of the children's public library of Londrina

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Londrina (UEL)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
Autor(es): dc.creatorPereira, Ana Paula-
Autor(es): dc.creatorNascimento, Ana Paula Silva-
Autor(es): dc.creatorCavalcante, Luciane De Fátima Beckman [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorDa Silva, Terezinha Elisabeth-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:08:56Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:08:56Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2019-12-30-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.22478/ufpb.1809-4783.2019v29n4.44255-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/221562-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221562-
Descrição: dc.descriptionThis study discusses the presence of cultural mediation in storytelling, seen as a possibility for the expression of art and literature for children, youth and adults. It argues that the kirigamis used during the storytelling are artistic and cultural resources capable of arousing interest in Japanese art and culture. The goal was to identify cultural mediation in storytelling activities. This is a field research of a qualitative nature. The research universe was the Children's Public Library of Londrina, Paraná; the target population was composed by the storyteller, the librarian, and the readers/listeners. As a research method, the observation of storytelling and semi-structured interviews with the listeners, the storyteller and the responsible librarian were used. The data were analyzed based on the observation script and the interview speeches. The results show that the librarian and the mediator can perform cultural mediation and mediation of reading, despite the lack of financial resources and support from the State. It concludes that storytelling manifests itself as cultural mediation because, in addition to fostering a taste for art and reading, it favors the reader appropriation and production of different languages and effects.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Londrina-
Descrição: dc.descriptionPrograma de Pós-Graduação em Ciência da Informação Universidade Estadual de Londrina-
Descrição: dc.descriptionComunicação Social Universidade Estadual de Londrina-
Descrição: dc.descriptionCiência da Informação Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Campinas-
Descrição: dc.descriptionCiência da Informação Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
Formato: dc.format225-250-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationInformacao e Sociedade-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectChildren's library-
Palavras-chave: dc.subjectCultural mediation-
Palavras-chave: dc.subjectKirigami-
Palavras-chave: dc.subjectMediation of reading-
Palavras-chave: dc.subjectStorytelling-
Título: dc.titleCultural mediation in the storytelling of the children's public library of Londrina-
Título: dc.titleMediação cultural na contação de histórias da biblioteca pública infantil de Londrina-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.