Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | de Carvalho, Taynara Franco [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | de Souza Neto, Samuel [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:08:21Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:08:21Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/221377 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221377 | - |
Descrição: dc.description | This work focuses on the training of physical education teachers in the Supervised Teaching Practice. It aims to understand the knowledges that are mobilized in the Supervised Teaching Practice. The qualitative research, descriptive study, using as techniques: interview with 10 trainees and seven teachers and content analysis. The participants pointed out that the construction of the knowledges and the rescue of the experiences are continuous, having as influences the schooling, the teaching practice and the training courses. The mobilization of the disciplinary, curriculum, pedagogical tradition and pedagogical action knowledges by students in the internship occurred according to the needs and challenges of this process, forming a kind of reservoir. From this reservoir of knowledges, teachers mobilize the experiential knowledge (an amalgam of knowledges) in the supervision and guidance of the internship. In this knowledge base, the teacher is supplied, while the student is guided in the practice of teaching. | - |
Descrição: dc.description | Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Journal of Physical Education (Maringa) | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Initial teacher education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Knowledge teachers | - |
Palavras-chave: dc.subject | Supervised teaching | - |
Título: dc.title | Supervised teaching practice in physical education: The mobilization of teacher knowledges | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: