Reflections on the discourse of the publicities from private organizations in face of the Brazilian political scene

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorCarareto, Mariana [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorCalonego, Renata [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorAndrelo, Roseane [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:08:09Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:08:09Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2019-06-28-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.14195/2183-5462_34_20-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/221326-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221326-
Descrição: dc.descriptionIn search of legitimation, companies develop communication strategies appropriating historical and sociocultural contexts to construct meanings about them, as is the case of advertising. This work, when looking at the political situation experienced by Brazil after the political coup against the government of President Dilma Rousseff, aims to reflect on the impacts of political positions disseminated in advertisements, considering that companies have great responsibility in communicating with society. For this, the study develops an analysis of Habib’s and Havan’s advertising campaigns, which disseminate discourses on the Brazilian political context, having as theoretical-methodological foundation the analysis of media discourse proposed by Charaudeau.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Arquitetura Artes e Comunicação de Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº14-01 Vargem Limpa-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Arquitetura Artes e Comunicação de Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº14-01 Vargem Limpa-
Formato: dc.format295-312-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationMedia and Jornalismo-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCommunication-
Palavras-chave: dc.subjectImpacts on society-
Palavras-chave: dc.subjectPolitical positioning-
Palavras-chave: dc.subjectPrivate organizations-
Palavras-chave: dc.subjectResponsibility-
Título: dc.titleReflections on the discourse of the publicities from private organizations in face of the Brazilian political scene-
Título: dc.titleReflexões sobre o discurso das publicidades de organizações privadas diante do cenário político brasileiro-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.