Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Ottonicar, Selma Leticia Capinzaiki [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | De Castro Filho, Claudio Marcondes [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Sala, Fabiana [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:08:03Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:08:03Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-01-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.20396/rdbci.v17i0.8653232 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/221289 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221289 | - |
Descrição: dc.description | Information literacy is important to access, evaluate and use information in an efficient way. Furthermore, information literacy helps individuals to use technology, to seek information, to interpret a text, to verify an information source and to produce new knowledge. This paper aims to discuss how information literacy contributes to the development of public policy for school libraries. The public policy should focus on librarians' lifelong learning. The methodological procedures involve a bibliographical research about information literacy and public policy in the context of school libraries. Therefore, we researched materials like books, printed and digital articles in many journals in the information science field. In conclusion, we illustrated that information literacy needs to be considered in public policy of school libraries in Brazil, so that this literacy can guide information professionals and improve the services offered by the libraries. | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista | - |
Descrição: dc.description | Universidade Estadual Paulista | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Revista Digital de Biblioteconomia e Ciencia da Informacao | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information literacy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Knowledge development | - |
Palavras-chave: dc.subject | Lifelong learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | Public policy | - |
Palavras-chave: dc.subject | School library | - |
Título: dc.title | Information literacy focused on school librarian activities | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: