Inclusion in Higher Education: Policies and practices at the Federal University of Grande Dourados

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal da Grande Dourados (UFGD)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de Uberlândia (UFU)-
Autor(es): dc.creatorNozu, Washington Cesar Shoiti-
Autor(es): dc.creatorBruno, Marilda Moraes Garcia [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorCabral, Leonardo Santos Amâncio-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:07:25Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:07:25Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2018-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/2175-35392018056-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/221131-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221131-
Descrição: dc.descriptionConsidering the implications of the proposal for inclusion in Higher Education, this work aims to investigate the actions of the Federal University of Grande Dourados (UFGD), which have been focused in the last 10 years on the Academic Special Education Target (PAEE). Under the descriptive exploratory case study approach, the research data show policies, organizational practices and strategies, presented and discussed here in three thematic axes: a) Teaching, Research and Extension Actions; b) Services offered to PAEE; c) Inclusion in the UFGD: challenges and perspectives. The results achieved reinforce, in the microcontext investigated, the continuing need for a shared, collective and collaborative responsibility, in order to dislodge the most diverse barriers that are interposed, daily, in the course of university students with specific educational needs.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal da Grande Dourados (UFGD)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
Descrição: dc.descriptionDepartamento de Psicologia Universidade Federal de São Carlos-UFSCar-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de Uberlândia-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho-
Formato: dc.format105-113-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPsicologia Escolar e Educacional-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectHigher education-
Palavras-chave: dc.subjectInclusive education-
Palavras-chave: dc.subjectSpecial education-
Título: dc.titleInclusion in Higher Education: Policies and practices at the Federal University of Grande Dourados-
Título: dc.titleInclusão no Ensino Superior: Políticas e práticas na Universidade Federal da Grande Dourados-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.