Reading and speech intelligibility of a child with auditory impairment and cochlear implant

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorLucchesi, Fernando Del Mando-
Autor(es): dc.creatorAlmeida-Verdu, Ana Claudia Moreira [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorde Souza, Deisy das Graças-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:07:23Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:07:23Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2018-09-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1037/pne0000139-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/221121-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/221121-
Descrição: dc.descriptionChildren with impaired hearing and cochlear implants produce better speech intelligibility when it is under control of textual stimuli rather than pictures. When teaching promotes equivalence relations between stimuli, it may also promote transfer of stimulus control of vocalization responses from text to pictures, with improvement in picture naming (tact) performance. This study verified the effects of a reading curriculum based on the equivalence relations paradigm on the speech intelligibility of a cochlear implanted child through systematic picture naming probes during intervention. Results showed improvement in speech intelligibility during picture naming trials after exposure to the curriculum, with a higher percentage of correct responses.-
Descrição: dc.descriptionFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Federal de São Carlos-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 2011/16035-2-
Descrição: dc.descriptionFAPESP: 2014/00541-4-
Formato: dc.format306-316-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationPsychology and Neuroscience-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectCochlear implant-
Palavras-chave: dc.subjectReading-
Palavras-chave: dc.subjectSpeech intelligibility-
Palavras-chave: dc.subjectStimulus control-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching-
Título: dc.titleReading and speech intelligibility of a child with auditory impairment and cochlear implant-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.