Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Knowledge Mapping Research | - |
Autor(es): dc.contributor | Saõ Paulo State University | - |
Autor(es): dc.creator | Zins, Chaim | - |
Autor(es): dc.creator | Santos, Placida L.V.A.C. | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:06:39Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:06:39Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2017-06-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.12783/issn.2328-2967/58/3/1 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/220913 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/220913 | - |
Descrição: dc.description | The study presented in this article is aimed to improve the academic education in the field of library and information science by structuring the curricular and pedagogical reasoning that shapes the contents of undergraduate academic programs. It was composed of two methodological phases. The first phase was a systematic Critical Delphi study with 21 leading information science scholars from Brazil. The second phase was an unsystematic formative evaluation of the content categories. The evaluation was based on a Grounded Theory study of more than 100 programs worldwide. The study resulted in a universal model that sets the guiding principles for developing bachelor's degree programs applicable worldwide. The model, which is actually composed of two complementary models, is a systematic four step developing process (model1.1) and a structured plan of 288 content categories (model1.2). It is grounded on theoretical foundations and empirical studies. | - |
Descrição: dc.description | Knowledge Mapping Research | - |
Descrição: dc.description | Department of Information Science Saõ Paulo State University | - |
Formato: dc.format | 120-140 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Journal of Education for Library and Information Science | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Bachelor Degrees | - |
Palavras-chave: dc.subject | Content Analysis | - |
Palavras-chave: dc.subject | Delphi Studies | - |
Palavras-chave: dc.subject | Grounded Theory | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information Professions | - |
Palavras-chave: dc.subject | LIS Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Undergraduate Education | - |
Título: dc.title | Content selection in undergraduate LIS education | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: