Solving a large real-world bus driver scheduling problem with a multi-assignment based heuristic algorithm

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MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.contributorUniversity of Nottingham-
Autor(es): dc.creatorConstantino, Ademir Aparecido-
Autor(es): dc.creatorde Mendonça Neto, Candido Ferreira Xavier [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorde Araujo, Silvio Alexandre [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorLanda-Silva, Dario-
Autor(es): dc.creatorCalvi, Rogério-
Autor(es): dc.creatordos Santos, Allainclair Flausino-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:06:34Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:06:34Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2017-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/220887-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/220887-
Descrição: dc.descriptionThe bus driver scheduling problem (BDSP) under study consists in finding a set of duties that covers the bus schedule from a Brazilian public transportation bus company with the objective of minimizing the total cost. A deterministic 2-phase heuristic algorithm is proposed using multiple assignment problems that arise from a model based on a weighted multipartite graph. In the first phase, the algorithm constructs an initial feasible solution by solving a number of assignment problems. In the second phase, the algorithm attempts to improve the solution by two different procedures. One procedure takes the whole set of duties and divides them in a set of partial duties which are recombined. The other procedure seeks to improve single long duties by eliminating the overtime time and inserting it into another duty. Computational tests are performed using large-scale real-world data with more than 2,300 tasks and random instances extracted from real data. Three different objective functions are analyzed. The overall results indicate that the proposed approach is competitive to solve large BDSP.-
Descrição: dc.descriptionCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
Descrição: dc.descriptionConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
Descrição: dc.descriptionFundação Araucária-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Maringá-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionUniversity of Nottingham-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de São Paulo-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista-
Descrição: dc.descriptionCNPq: 306754/2015-0-
Formato: dc.format479-504-
Idioma: dc.languageen-
Relação: dc.relationJournal of Universal Computer Science-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectBus driver scheduling-
Palavras-chave: dc.subjectCrew management-
Palavras-chave: dc.subjectHeuristic-
Palavras-chave: dc.subjectLarge real-world instances-
Palavras-chave: dc.subjectTransportation-
Título: dc.titleSolving a large real-world bus driver scheduling problem with a multi-assignment based heuristic algorithm-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
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