Atenção:
O eduCAPES é um repositório de objetos educacionais, não sendo responsável por materiais de terceiros submetidos na plataforma. O usuário assume ampla e total responsabilidade quanto à originalidade, à titularidade e ao conteúdo, citações de obras consultadas, referências e outros elementos que fazem parte do material que deseja submeter. Recomendamos que se reporte diretamente ao(s) autor(es), indicando qual parte do material foi considerada imprópria (cite página e parágrafo) e justificando sua denúncia.
Caso seja o autor original de algum material publicado indevidamente ou sem autorização, será necessário que se identifique informando nome completo, CPF e data de nascimento. Caso possua uma decisão judicial para retirada do material, solicitamos que informe o link de acesso ao documento, bem como quaisquer dados necessários ao acesso, no campo abaixo.
Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada. Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional. Porém, ao deixar de informar seu e-mail, um possível retorno será inviabilizado e/ou sua denúncia poderá ser desconsiderada no caso de necessitar de informações complementares.
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Aalborg University | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade de São Paulo (USP) | - |
Autor(es): dc.creator | Skovsmose, Ole | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:04:46Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:04:46Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1007/978-94-6209-653-0 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/220396 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/220396 | - |
Descrição: dc.description | Foregrounds contributes to the development of theories of learning, in particular to theories of learning mathematics. It is relevant to students, student teachers, and researchers in the field of education as well as in mathematics education. Foregrounds contains six parts. Part I provides a summary of the notion of foreground as it has developed since the author introduced the idea in Towards a Philosophy of Critical Mathematics Education. In Part II, the reader meets some students who tell us about their neighbourhood, about drug dealing, violence, and about playing football. They tell us about their teachers, about mathematics, and about what they would like their teachers to do. They tell us about their hopes, expectations, and frustrations. Part III presents the notions of intentionality and life-world as developed by Brentano and Husserl. However, in Part IV the author provides a radical reinterpretation of these two notions. He describes real-life intentionalities and real-life worlds as profoundly structured by a range of social factors. Part V is composed as a meeting between, on the one hand, the students and their experiences as presented in Part II, and on the other hand these notions of real-life intentionalities and real-life worlds. Through this meeting the author develops further the notion of foreground. The concluding part (Part VI) brings more examples as illustrations. Ole Skovsmose has a special interest in critical mathematics education. He has investigated the landscape of investigation, students' experience of meaning, project work, mathematics education and democracy, mathematics in action, and mathematics and power. He has published more than 20 books in Danish, English and Portuguese as well as a huge number of articles. Sense has published the following books by Ole Skovsmose: Travelling through Education, In Doubt, An Invitation to Critical Mathematics Education, and Opening the Cage: Critique and Politics of Mathematics Education, which is edited together with Brian Greer. | - |
Descrição: dc.description | Aalborg University | - |
Descrição: dc.description | State University of São Paulo | - |
Formato: dc.format | 1-121 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | Foregrounds: Opaque Stories about Learning | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Título: dc.title | Foregrounds: Opaque stories about learning | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: