Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | San Diego State University | - |
Autor(es): dc.contributor | Portland State University | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Rasmussen, Chris | - |
Autor(es): dc.creator | Marrongelle, Karen | - |
Autor(es): dc.creator | Borba, Marcelo C. [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T22:04:34Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T22:04:34Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2014-08-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1007/s11858-014-0615-x | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/220337 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/220337 | - |
Descrição: dc.description | In this introductory paper we take partial stock of the current state of field on calculus research, exemplifying both the promise of research advances as well as the limitations. We identify four trends in the calculus research literature, starting with identifying misconceptions to investigations of the processes by which students learn particular concepts, evolving into classroom studies, and, more recently research on teacher knowledge, beliefs, and practices. These trends are related to a model for the cycle of research and development aimed at improving learning and teaching. We then make use of these four trends and the model for the cycle of research and development to highlight the contributions of the papers in this issue. We conclude with some reflections on the gaps in literature and what new areas of calculus research are needed. | - |
Descrição: dc.description | San Diego State University | - |
Descrição: dc.description | Portland State University | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University, Bela Vista | - |
Descrição: dc.description | São Paulo State University, Bela Vista | - |
Formato: dc.format | 507-515 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Relação: dc.relation | ZDM - International Journal on Mathematics Education | - |
???dc.source???: dc.source | Scopus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Calculus | - |
Palavras-chave: dc.subject | Cycle of research and development | - |
Palavras-chave: dc.subject | Future directions | - |
Palavras-chave: dc.subject | Trends in calculus research | - |
Título: dc.title | Research on calculus: what do we know and where do we need to go? | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: