Análise praxeológica dos Passeios Aleatórios da Mônica

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual de Santa Cruz (UESC)-
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorNagamine, Camila MacEdo Lima-
Autor(es): dc.creatorHenriques, Afonso-
Autor(es): dc.creatorUtsumi, Miriam Cardoso [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorCazorla, Irene Mauricio-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:02:38Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:02:38Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2011-08-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/219743-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/219743-
Descrição: dc.descriptionThis paper aims to present the possible contributions of Anthropological Theory of Didactics in a priori analysis of the didactic sequence The Random Walks of Monica. This sequence addresses elementary concepts of probability theory for Basic Education, and has undergone improvements based on the recommendations of the National Curricular Parameters, favoring active participation of the subjects, who constantly interact with the tasks and are challenged to make decisions regarding each result. Analysis revealed that this sequence makes it possible to highlight a complete praxeological organization (Task/Technique/Technology/Theory) and reverses the usual praxeology, because it starts with a problem situation, from which emerge the intuitive conceptions of probabilit, the frequentist probability, resulting from random experimentation, and the theoretical probability (Laplace) calculated from the mathematical modeling, using the diagram of possibilities.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual de Santa Cruz (UESC), Ilhéus, BA-
Descrição: dc.descriptionInstituto de Ciências Matemáticas e Computação Universidade Estadual de São Paulo(ICMCUSP), São Carlos, SP-
Descrição: dc.descriptionInstituto de Ciências Matemáticas e Computação Universidade Estadual de São Paulo(ICMCUSP), São Carlos, SP-
Formato: dc.format451-472-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationBolema - Mathematics Education Bulletin-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectAnthropological theory of didactics-
Palavras-chave: dc.subjectBasic education-
Palavras-chave: dc.subjectDidactic sequence-
Palavras-chave: dc.subjectNational curricular parameters-
Palavras-chave: dc.subjectTeaching of probability-
Título: dc.titleAnálise praxeológica dos Passeios Aleatórios da Mônica-
Título: dc.titlePraxeological analysis of the Random Walks of Monica-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.