Developmental dyscalculia: Assessment of number representation by the ZAREKI-R

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
Autor(es): dc.creatorda Silva, Paulo Adilson [UNESP]-
Autor(es): dc.creatordos Santos, Flávia Heloía [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-08-04T22:02:34Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-08-04T22:02:34Z-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2022-04-28-
Data de envio: dc.date.issued2011-01-01-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0102-37722011000200007-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/219721-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/219721-
Descrição: dc.descriptionThis study investigated which aspects of number processing and calculation and working memory are related to arithmetic deficits. The participants were children aged from 9 to 10 years, both gender, divided in two groups based on their calculation score: a group without arithmetic disability (SDA; N=11) and with arithmetic disability (CDA; N=19); assessed by the instruments: ZAREKI-R, Raven's Coloured Progressive Matrices, Block Span, Digit Span, and BCPR (pseudowords repetition). CDA children exhibited slightly lower scores than SDA on intellectual level and Block Span, and deficits in dictation of numbers, mental calculation, and problem solving tasks of the ZAREKI-R. The results indicate that CDA children have specific deficits in visuospatial working memory and performed poorly in number representation tasks, which fulfill criteria for Developmental Dyscalculia.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho UNESP-Campus Assis, Assis-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho UNESP-Campus Assis, Assis-
Formato: dc.format169-177-
Idioma: dc.languagept_BR-
Relação: dc.relationPsicologia: Teoria e Pesquisa-
???dc.source???: dc.sourceScopus-
Palavras-chave: dc.subjectDevelopmental dyscalculia-
Palavras-chave: dc.subjectLearning disabilities-
Palavras-chave: dc.subjectMathematic-
Palavras-chave: dc.subjectNeuropsychology-
Palavras-chave: dc.subjectWorking memory-
Título: dc.titleDevelopmental dyscalculia: Assessment of number representation by the ZAREKI-R-
Título: dc.titleDiscalculia do Desenvolvimento: Avaliação da Representação Numérica pela ZAREKI-R-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.