Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Pavan Ribeiro Tebaldi, Evelin Louise [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Lemes, Sebastiao de Souza [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:59:59Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:59:59Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.22633/rpge.v25i3.15361 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218972 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218972 | - |
Descrição: dc.description | This article is part of a doctoral research whose object of study is the planning of school activities for the period of emergency remote education implemented in 2020, as a result of the Covid-19 pandemic, within the scope of municipal education sistems of a microregion of the countryside of Sao Paulo. The objective of the research is to understand how this moment was thought, identifying, describing and analyzing remote teaching strategies, difficulties, successful actions and innovations that this situation provided to these counties. Therefore, a bibliographical and documental research on remote teaching was carried out, in addition to a field research with the pedagogical teams that planned it in their counties. The study presented here highlights the descriptive analysis of this research, which is relevant due to the need to record the experiences lived at that time, which, if successful, can be used in the post-pandemic to improve the quality of education. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 2861-2885 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Unesp-faculdade Ciencias & Letras | - |
Relação: dc.relation | Revista On Line De Politica E Gestao Educacional | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational policy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Remote teaching | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching strategies | - |
Título: dc.title | ANALYSIS OF EMERGENCY REMOTE TEACHING IN A MICROREGION IN THE COUNTRYSIDE OF SAO PAULO | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: