Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Univ Caxias do Sul UCS | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Lorenzet, Fabiana Lazzari | - |
Autor(es): dc.creator | Ramos, Flavia Brocchetto | - |
Autor(es): dc.creator | Souza, Renata Junqueira de [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:59:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:59:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-10-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.21723/riaee.v16i4.13624 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218948 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218948 | - |
Descrição: dc.description | With the goal of contributing to the literacy processes of 4-year-old children, this article investigates peculiarities about how children of that age read the visual narrative of Ladrao de galinha by Beatrice Rodriguez. The research has a qualitative and exploratory approach and part of the selection and analysis of an integral part of the Program's Early Childhood Collection National Library of the School (PNBE) 2014, followed by construction and application of a proposal for mediation of reading with children in groups, in order to analyze how they act in the process of construction of sense of visual narratives, from intentionally planned situations of mediation. As a result of the study, we point out contributions from the literary reading of the picture book in the daily school life of pre-school children. We also verify that children, in situations of interaction, help, complement, converge, diverge, express their opinions through speech or other forms of expression. In summary, the book of images proved to be a valuable cultural object that promotes interaction and autonomy. | - |
Descrição: dc.description | Univ Caxias do Sul UCS, Programa Posgrad Educ, Caxias Do Sul, RS, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Letras UNESP, Presidente Prudente, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Letras UNESP, Presidente Prudente, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 2624-2644 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Estadual Paulista-unesp, Fac Ciencias Letras Assis | - |
Relação: dc.relation | Revista Ibero-americana De Estudos Em Educacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mediation | - |
Palavras-chave: dc.subject | Literary reading | - |
Palavras-chave: dc.subject | Early childhood education | - |
Título: dc.title | VISUAL NARRATIVE: READING MEDIATION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: