Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | UEP | - |
Autor(es): dc.creator | Feijo, Marianne Ramos [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Goulart Junior, Edward | - |
Autor(es): dc.creator | Bueno dos Santos, Giuliana Silveira | - |
Autor(es): dc.creator | Pascoal, Isabella de Oliveira | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:59:40Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:59:40Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.25762/hcpf-sg77 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218900 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218900 | - |
Descrição: dc.description | The practice of Mindfulness, researched and applied in different clinical context, translates as a sequence of attention exercises in the present, without judgment, which allows for the reduction of stress, symptoms of anxiety, depression and insomnia. Social Skills, on the other hand, synthesized as a set of behaviors such as expression of feelings and opinions, which favor the resolution of interpersonal conflicts and problem solving are the focus of some more recent Brazilian organizational development programs, aimed at preparing workers for internal and external organizations interactions. Despite its potential health benefits, the association of these practices is still incipient in organizations, according to the bibliographic review carried out in the Pepsic, Scielo, and Pubmed, for the last 5 years. The article presents the concepts of Mindfulness and Social Skills and the importance of teaching and training Mindfulness, assertive communication, active listening and recognition of emotions in work organizations, especially to personnel managers, who are responsible for caring for relationships, reducing stress factors and expanding the quality of life of workers. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UEP, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | UEP, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UEP, Bauru, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 1-16 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Rede Investigacao Condicoes Trabalho-ricot | - |
Relação: dc.relation | International Journal On Working Conditions | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Mindfulness | - |
Palavras-chave: dc.subject | Social Skill | - |
Palavras-chave: dc.subject | Worker Health | - |
Título: dc.title | Mindfulness and Social Skill Development: association of health promoting tools in organization | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: