Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal Fluminense (UFF) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | So, Marcos Roberto | - |
Autor(es): dc.creator | Martins, Mariana Zuaneti | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues, Gilson Santos | - |
Autor(es): dc.creator | Prodocimo, Elaine | - |
Autor(es): dc.creator | Ushinohama, Tatiana Zuardi | - |
Autor(es): dc.creator | Betti, Mauro [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:59:37Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:59:37Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.24215/23142561e158 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218879 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218879 | - |
Descrição: dc.description | The aim of this study is to understand, from the student's perspective, the interference of gender marker in High School students in relation to Physical Education (PE). This is a descriptive study with 94 boys and 88 girls from 8 public schools of Sao Paulo State (Brazil), which raised information on preference, importance and participation in PE classes, through the application of a structured questionnaire. The results indicate that boys give greater importance to like and participate more in the class than girls. However, it is not possible to say that girls dislike it, do not participate and do not give importance to it. Research in the literature shows that the participation of students in PE, beyond preference, is associated with the obligation or via subversive obedience in the ambiguous school environment, with explicit speeches of equal conditions and implicit gender segregationist practices. On the other hand, the implicit environment supports the colonization of boys in PE classes. We conclude that teachers (men and women) are the ones who can problematize inequality and assist students to establish gender equity PE. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas UNICAMP, Inst Fed Educ Ciencia & Tecnol Sul Minas IFSULDEM, Campus Muzambinho, Campinas, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Espirito Santo UFES, Vitoria, ES, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Campinas UNICAMP, Campinas, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Fluminense, Programa Posgrad Comunicacao PPGCOM, Niteroi, RJ, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Campus Bauru, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Campus Bauru, Sao Paulo, Brazil | - |
Formato: dc.format | 18 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Nac La Plata, Fac Humanidades & Ciencias Educ | - |
Relação: dc.relation | Educacion Fisica Y Ciencia | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Gender | - |
Palavras-chave: dc.subject | High School | - |
Palavras-chave: dc.subject | Physical Education | - |
Título: dc.title | Preference, importance and participation of girls and boys in the Physical Education High School class | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: