Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Coll Dublin | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Guayaquil | - |
Autor(es): dc.creator | Trassi, Angelica P. [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Leonard, Sophie J. | - |
Autor(es): dc.creator | Rodrigues, Larissa D. [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Rodas, Jose A. | - |
Autor(es): dc.creator | Santos, Flavia H. [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:58:32Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:58:32Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-02-24 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1111/nyas.14746 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218567 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218567 | - |
Descrição: dc.description | Statistics plays a key role in many areas of modern society, including technology, social and behavior studies, economics, and the sciences. Statistics anxiety (SA) has a detrimental impact on academic experiences in university populations, although the mediating factors remain underexplored. We conducted the first systematic review and meta-analysis focused on SA in university students in the context of statistical performance, individual differences in statistical learning, self-perceptions regarding the statistics course and instructor, and sociodemographic factors. Searches were carried out in the PsycINFO, PubMed, Scielo, and Web of Science databases according to our preregistration. Forty studies were selected for systematic review. Seventeen were included in a series of six meta-analyses concerning academic achievement, attitudes, self-perception, procrastination, and gender. The findings reveal learning strategies, procrastination, self-efficacy, and self-awareness as predictors of SA. However, the impact of sociodemographic data in these moderators is still uncharted. We conclude with a critical appraisal of the selected studies and present future directions for research in SA. | - |
Descrição: dc.description | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Coll Dublin, UCD Sch Psychol, Dublin, Ireland | - |
Descrição: dc.description | Univ Guayaquil, Guayaquil, Ecuador | - |
Descrição: dc.description | Sao Paulo State Univ, UNESP, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | CAPES: (CAPES) -FinanceCode 001 | - |
Formato: dc.format | 22 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Wiley-Blackwell | - |
Relação: dc.relation | Annals Of The New York Academy Of Sciences | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | statistics anxiety | - |
Palavras-chave: dc.subject | mathematics anxiety | - |
Palavras-chave: dc.subject | university students | - |
Palavras-chave: dc.subject | statistics learning | - |
Palavras-chave: dc.subject | meta-analysis | - |
Título: dc.title | Mediating factors of statistics anxiety in university students: a systematic review and meta-analysis | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: