Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Secretaria Estado Educ Sao Paulo | - |
Autor(es): dc.contributor | Colegio Progressao Poliedro | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Metropolitana Santos | - |
Autor(es): dc.creator | Suave, Angela Michele | - |
Autor(es): dc.creator | Bussolotti, Juliana Marcondes [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Santos, Tiago Bueno dos | - |
Autor(es): dc.creator | Gomes, Felipe Adriano | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:58:29Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:58:29Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218553 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218553 | - |
Descrição: dc.description | This article deals with the theme of the construction of Youth and Adult Education (EJA) in Brazil from the historical and pedagogical process, considering the multidimensionality of its trajectory. The reflections unfolded in order to define this concept in the city space and, finally, reflect on the dimensionality and horizons of EJA. This analysis proposal was developed from the bibliographic research methodology to make a study with the historical-critical approach, which seeks, from the study of the historical process, to analyze and reflect on the development of educational dynamics in Brazil aimed at young people and adults. In this sense, it is expected to contribute to the deepening of issues related to the education of young people and adults in conceptual and historical terms, dialoguing and establishing relationships with other forms of perception of this process. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Presidente Prudente, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Secretaria Estado Educ Sao Paulo, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Colegio Progressao Poliedro, Taubate, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Metropolitana Santos, Santos, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Presidente Prudente, Brazil | - |
Formato: dc.format | 20-29 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Fundacao Univ Tocantins | - |
Relação: dc.relation | Humanidades & Inovacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | EJA | - |
Palavras-chave: dc.subject | Social Inclusion | - |
Palavras-chave: dc.subject | Social Rights | - |
Título: dc.title | THE EFFECTIVENESS OF THE RIGHT TO EDUCATION IN BRAZIL: EJA AS AN INSTRUMENT THAT CONSIDERS THE SOCIAL AND EDUCATIONAL PATH OF SUBJECTS | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: