Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) | - |
Autor(es): dc.creator | Perussi Vasconcellos, Talita Silva [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Orlando, Rosimeire Maria | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:58:24Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:58:24Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.5585/n39.2021.20209 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218525 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218525 | - |
Descrição: dc.description | This experience report seeks to present an experience of socio-educational inclusion carried out in a non-formal teaching environment through the project methodology. The experience aimed to elaborate, develop and exhibit a project about China, striving to work on its multiple potentials. It was characterized as a case study, of a qualitative nature, and used the project methodology for its realization. It took place for a semester at a Civil Society Organization in the interior of Sao Paulo that assists girls, children and adolescents in vulnerable situations. Girls between 8 and 12 years old were selected, among them, one with Cerebral Palsy. Based on the interest of the participants, during the meetings, each group researched a certain curiosity about the mentioned country. Throughout the process, the participants had opportunities to make choices about their interest in the subject. The experience was enriching for all, including the girl with Cerebral Palsy who participated throughout the course. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Sao Carlos UFSCAR, Sao Carlos, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista UNESP, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 11 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Nove Julho | - |
Relação: dc.relation | Dialogia | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | special education | - |
Palavras-chave: dc.subject | non-formal education | - |
Palavras-chave: dc.subject | cerebral palsy | - |
Palavras-chave: dc.subject | project methodology | - |
Título: dc.title | Learning and inclusion in space of non-formal education: experience report | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: