Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Univ Fed Integracao Latino Amer | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Battirola, Liliane Cristina | - |
Autor(es): dc.creator | Setti, Grazielle de Oliveira [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Linares, Diana Rodriguez | - |
Autor(es): dc.creator | Almeida, Brenda Santana de | - |
Autor(es): dc.creator | Uliana, Marciana Pierina | - |
Autor(es): dc.creator | Silva Goncalves, Caroline da Costa | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:58:18Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:58:18Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-01-09 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.21577/1984-6835.20220004 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218484 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218484 | - |
Descrição: dc.description | Science's progress and technology in a country can be measured by using numerical indicators. In Latin America, the indicators concerning the number of scientific publications and specialized human resources, as well as the gender parity of researchers, have shown an improvement in recent years. In Brazil, Paraguay, and Argentina, efforts are being made to increase gender parity in science, stimulating women's participation in fields such as science, technology, engineering, and mathematics (STEM). However, the indicators still show that the numbers are far from expected. Additionally, the work of renowned researchers in these three countries are presented, as well as actions that have been developed to encourage the entry and permanence of women in science and technology areas. The expectation is that, in the near future, it will be possible to see more women standing out in careers related to the areas of STEM. | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Integracao Latino Amer, Inst Latino Amer Tecnol Intraestrutura & Terr, Av Presidente Tancredo Neves 6731, BR-85867900 Foz Do Iguacu, PR, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Fed Integracao Latino Amer, Inst Latino Amer Ciencias Vida & Nat, Av Presidente Tancredo Neves 6731, BR-85867900 Foz Do Iguacu, PR, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Fac Ciencias & Tecnol, Rua Roberto Simonsen 305, BR-19060900 Presidente Prudente, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Fac Ciencias & Tecnol, Rua Roberto Simonsen 305, BR-19060900 Presidente Prudente, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 12 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Soc Brasileira Quimica | - |
Relação: dc.relation | Revista Virtual De Quimica | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Women in Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | gender | - |
Palavras-chave: dc.subject | Latin America | - |
Palavras-chave: dc.subject | STEM | - |
Título: dc.title | Gender Parity in Science: an Analysis of Womens's Participation in Argentina, Brazil and Paraguay | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: