Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Prefeitura Municipal Paulinia | - |
Autor(es): dc.contributor | Prefeitura Municipal Campinas | - |
Autor(es): dc.contributor | Ctr Univ Jaguariuna Unifaj | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Bonatto Rufino, Luiz Gustavo | - |
Autor(es): dc.creator | Neto, Samuel de Souza [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:57:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:57:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-04-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218314 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218314 | - |
Descrição: dc.description | In unusual times, the professions, as well as the concept of work itself, take on diversified shapes and undergoes processes of reframing. In the case of teaching, in order to understand teaching work today, new ways are needed to establish meaning in the training processes. In this context, the present work sought to relate the current perspectives linked to the movement of teaching professionalization with the field of teacher education in Brazil. For this, this theoretical essay was divided into two parts: in the first we seek to establish the main historical assumptions linked to the idea of teaching professionalization and in the second we seek to base such ideas within the theoretical perspective of teaching work, proposing interfaces with the contexts of training. We conclude that changes in perspective are necessary within the field of teacher education so that there would be greater understanding about the professionalization process and teaching work as a structuring axis of professional practice. | - |
Descrição: dc.description | Prefeitura Municipal Paulinia, Paulinia, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Prefeitura Municipal Campinas, Campinas, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Ctr Univ Jaguariuna Unifaj, Jaguariuna, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Inst Biociencias Unesp Rio Claro, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Inst Biociencias Unesp Rio Claro, Rio Claro, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 236-251 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Fundacao Univ Tocantins | - |
Relação: dc.relation | Humanidades & Inovacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teacher's education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teachers training | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching professionalization | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teachers work | - |
Palavras-chave: dc.subject | Profession | - |
Título: dc.title | TEACHING PROFESSIONALIZATION IN XXI CENTURY: CHALLENGES AND POSSIBILITIES IN CRISIS TIMES | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: