Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Univ Estadual Ceara | - |
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.creator | Cardoso, Nilson de Souza | - |
Autor(es): dc.creator | Lima Mendonca, Sueli Guadelupe de [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Sabino de Farias, Isabel Maria | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:57:44Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:57:44Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-07-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.22481/praxisedu.v17i46.8913 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218290 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218290 | - |
Descrição: dc.description | The new reality of reforms reinforces the understanding that educational policies continue to follow the whims of the governments in force, distancing themselves from State actions. Teacher education policy is no exception to this trend. As such, the analyses in this text focus on the two latest national curricular guidelines that define the initial training for teaching in Basic Education - Resolutions CNE/CP 02/2015 and 02/2019, examining their conceptions and premises in dialogue with the Sao Paulo State guidelines - Deliberation CEE/SP n degrees 111/2012 and its reeditions n degrees 126/2014, n degrees 132/2015 and n degrees 154/2017, formulated as complementary norms for the degree courses of state and municipal higher education institutions in that State. The argument that the guidelines of the Sao Paulo State Board of Education are in line with the conceptions that support the national curriculum guidelines constitutes the main thread of these analyses. In this sense, the metaphor of the serpent's egg alludes to the similarity between the Sao Paulo norm and the national guidelines, starting from the perception of the former as a rehearsal for the evolution of the latter in the current teacher education policy. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Ceara, Fortaleza, Ceara, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 26 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Estadual Sudoeste Bahia | - |
Relação: dc.relation | Revista Praxis Educacional | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teacher Training | - |
Palavras-chave: dc.subject | Educational Reform | - |
Palavras-chave: dc.subject | National Curricular Base for Initial Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | DCNs | - |
Título: dc.title | THE SERPENT'S EGG IN TEACHING EDUCATION: THE PAULISTA GUIDELINES AS THE PILLAR OF THE NATIONAL COUNTER-REFORM | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: