Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
Autor(es): dc.contributor | Univ Sherbrooke UdeS | - |
Autor(es): dc.creator | Capinzaiki Ottonicar, Selma Leticia [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Pomim Valentim, Marta Ligia | - |
Autor(es): dc.creator | Jorge, Leandro Feitosa | - |
Autor(es): dc.creator | Mosconi, Laine | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-08-04T21:57:42Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-08-04T21:57:42Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2022-04-28 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/218276 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/218276 | - |
Descrição: dc.description | Systematic review of the literature on fake news and their risks for democracy and how to approach it from the perspective of informational and media competence. A review protocol was carried out and, afterwards, scientific articles were searched in two databases, Web of Science and Scientific Electronic Library Online. The recovered articles were published in several scientific areas, demonstrating the multidisciplinary nature of this topic. In addition, there was an increase in publications in 2018, indicating the currency of this subject in the academic area. Most of the studies analyzed suggest applying information and media literacy in the curricula of schools and universities. However, little has been said about the possible solutions to avoid them in the political field. In this sense, there is a knowledge gap in relation to information and media competence in the political context; thus, it becomes an opportunity for future research. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Av Hygino Muzzi Filho 737, Marilia, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Sherbrooke UdeS, Ecole Gest, 2500 Boul Univ, Sherbrooke, PQ, Canada | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Av Hygino Muzzi Filho 737, Marilia, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 63-74 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Ibersid Network | - |
Relação: dc.relation | Ibersid-revista De Sistemas De Informacion Y Documentacion | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Big data | - |
Palavras-chave: dc.subject | Information literacy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Media literacy | - |
Palavras-chave: dc.subject | Fake news | - |
Palavras-chave: dc.subject | Systematic literature review | - |
Título: dc.title | Fake news, big data and risks for democracy: new challenges for the information and media competence | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: