Evaluation of the impact of printed matter, video, and multimedia on the learning/teaching process in tropical diseases

Registro completo de metadados
MetadadosDescriçãoIdioma
Autor(es): dc.contributorUniversidade Estadual Paulista (Unesp)-
Autor(es): dc.creatorSarmento E Souza, M. F. [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorCataneo, A. [UNESP]-
Autor(es): dc.creatorBarraviera, B. [UNESP]-
Data de aceite: dc.date.accessioned2022-02-22T01:13:05Z-
Data de disponibilização: dc.date.available2022-02-22T01:13:05Z-
Data de envio: dc.date.issued2021-07-14-
Data de envio: dc.date.issued2021-07-14-
Data de envio: dc.date.issued2001-12-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0104-79302001000200009-
Fonte completa do material: dc.identifierhttp://hdl.handle.net/11449/212347-
Fonte: dc.identifier.urihttp://educapes.capes.gov.br/handle/11449/212347-
Descrição: dc.descriptionThis study evaluated the impact of printed matter, video, and multimedia on the learning/teaching process in Tropical Diseases. Eighty-four of 90 fourth-year medical students at Botucatu School of Medicine of UNESP were evaluated. The students received a kit containing a textbook, a video, and a CD-ROM on the Clinical Study of Tetanus to prepare a seminar on the subject. They were then asked to complete a questionnaire, which led to the following conclusions: 67.86% read the textbook, 91.66% watched the video, and 77.38% explored the CD-ROM. These results were obtained observing the total number of students using each different media. When asked which of these media contributed most, the CD-ROM came out on top. The authors stress that this learning teaching process motivated the students by opening possibilities for new teaching alternatives in medicine.-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Filosofia e Ciências-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Medicina-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências Agronômicas-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Centro de Estudos de Venenos e Animais Peçonhentos-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Filosofia e Ciências-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Medicina-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências Agronômicas-
Descrição: dc.descriptionUniversidade Estadual Paulista, Centro de Estudos de Venenos e Animais Peçonhentos-
Formato: dc.format260-275-
Idioma: dc.languageen-
Publicador: dc.publisherCentro de Estudos de Venenos e Animais Peçonhentos - CEVAP, Universidade Estadual Paulista - UNESP-
Relação: dc.relationJournal of Venomous Animals and Toxins-
Direitos: dc.rightsAcesso aberto-
???dc.source???: dc.sourceSciELO-
Palavras-chave: dc.subjectmedical education-
Palavras-chave: dc.subjecttropical diseases-
Palavras-chave: dc.subjectmultimedia-
Palavras-chave: dc.subjectvideo-
Palavras-chave: dc.subjectprinted matter-
Título: dc.titleEvaluation of the impact of printed matter, video, and multimedia on the learning/teaching process in tropical diseases-
Tipo de arquivo: dc.typelivro digital-
Aparece nas coleções:Repositório Institucional - Unesp

Não existem arquivos associados a este item.