Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Fargetti, Cristina Martins [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Mondini, Juliana Nazatto [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T01:05:43Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T01:05:43Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://dx.doi.org/10.22168/2237-6321-1972 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/210698 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210698 | - |
Descrição: dc.description | We demonstrate the development of language politics that enable indigenous education actions based on native languages. We discuss about studies of minority languages lexicon, such as Brazilian indigenous languages, the relevance of specialized lexicon research, which contributes to terminographic and lexicographic works. Taking into account the Ethnographic Terminology proposal (FARGETTI, 2019), the culinary field is focused among Juruna from the Xingu Indigenous Territory, Mato Grosso, and how its treatment in terminological vocabulary can contribute to intercultural bilingual education and registration of an important part of a Brazilian Tupi culture. For this, a specific fieldwork methodology is necessary, with a dialogue between sciences: that of the linguistic researcher and that of the indigenous specialist in an area of knowledge. Thus, a discussion of entry, with its subentries, prepared by Mondini (2014) is presented, in comparison with an entry in lexicographic work on other Brazilian indigenous language, which allows a contribution to Lexical Studies and its use in teaching. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, Brazil | - |
Formato: dc.format | 22 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Federal Univ Ceara | - |
Relação: dc.relation | Entrepalavras | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Indigenous language dictionary | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Etnographic Terminology | - |
Título: dc.title | Indigenous Languages Dictionaries and Pedagogical Lexicography | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: