Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Momesso, Maria Regina [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T01:05:42Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T01:05:42Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-10-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/210690 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210690 | - |
Descrição: dc.description | It starts from the premise that the languages form all that we are, we live and bring us the understanding of the world. Every education goes through by the scrilling(the writing process which occurs through the Reading or the Reading that results from the writing process). Mastering them, it helps and cares about ourselves while subjects as we are, promoting an ethical existence and making up it in a masterpiece. This present paper aims the reflections and discursive practices of literary and cybermedia scrilling whose linguistic education makes that transformation possible, guiding the Young people into subjectivities ways. Those aspects affect the youth in favor of a linguistic and sexual education that promotes the self - care an ethical existence. Based on Focault last studies, this paper points up the methodology and the theoretical reflection named The genealogy of ethics. According to those studies, Focault focused between the subject and the truth realtionships, raising the matter about sexuality as one of its themes approached. The results show toward those practices acting in multiplied roles, maximizing and getting easier the world knowledge and its symbolic signs over the human experiences coping with life's conflicts and matters. | - |
Descrição: dc.description | CTI FEB UNESP, Campus Bauru, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | UNESP, PPG Educ Sexual Educ Escolar, Campus Araraquara, Araraquara, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | CTI FEB UNESP, Campus Bauru, Bauru, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | UNESP, PPG Educ Sexual Educ Escolar, Campus Araraquara, Araraquara, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 61-70 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Fundacao Univ Tocantins | - |
Relação: dc.relation | Humanidades & Inovacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Scrilling | - |
Palavras-chave: dc.subject | Discursive practices | - |
Palavras-chave: dc.subject | Self-care | - |
Palavras-chave: dc.subject | Ethical existence | - |
Título: dc.title | SEXUAL EDUCATION FOR LOVE, PERFORMING IN / BY THE SCRIPTURE OF VARIOUS LANGUAGES: PQP PROJECT | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: