Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Souza, Renata Junqueira de [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Quadros, Marta Campos de [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T01:04:48Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T01:04:48Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-26 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2020-09-01 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/210647 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210647 | - |
Descrição: dc.description | Literary narratives for children can build a rich net of meaning produced in different moments and spaces that compose human experience. Memory has been taken as a space for sharing this experience and narratives are its way of expressing itself. Literary narratives are part of this sharing and interpretation of the human being and, therefore, an element for reflecting on children's education. In this paper, we present the results of projects that include the presence the children's literature book Wilfrid Gordon Mac Donald Partridge (Fox 2012) in the classroom, where we develop reading activities, both in Brazil and Portugal. We take Harvey and Goudvis's (2007) and Girotto and Souza's (2010) ideas as a reference about metacognitive reading strategies. Our goal is to show how - when working with full literary texts - memory mediates diverse times and spaces, articulating literary narrative to the reader's repertoire as part of the comprehension process. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Educ, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista, Educ, Sao Paulo, SP, Brazil | - |
Formato: dc.format | 11-20 | - |
Idioma: dc.language | en | - |
Publicador: dc.publisher | Fundacao Univ Tocantins | - |
Relação: dc.relation | Humanidades & Inovacao | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Children's Literature | - |
Palavras-chave: dc.subject | Memory | - |
Palavras-chave: dc.subject | Reading Strategies | - |
Palavras-chave: dc.subject | Teaching Literature | - |
Título: dc.title | MEMORIES AND SPACES: LITERATURE FOR CHILDREN MEDIATING DIFFERENT TIMES | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: