Atenção: Todas as denúncias são sigilosas e sua identidade será preservada.
Os campos nome e e-mail são de preenchimento opcional
Metadados | Descrição | Idioma |
---|---|---|
Autor(es): dc.contributor | Universidade Estadual Paulista (Unesp) | - |
Autor(es): dc.creator | Arena, Dagoberto Buim [UNESP] | - |
Autor(es): dc.creator | Santos, Sonia de Oliveira [UNESP] | - |
Data de aceite: dc.date.accessioned | 2022-02-22T01:03:56Z | - |
Data de disponibilização: dc.date.available | 2022-02-22T01:03:56Z | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2021-06-25 | - |
Data de envio: dc.date.issued | 2019-12-31 | - |
Fonte completa do material: dc.identifier | http://hdl.handle.net/11449/210622 | - |
Fonte: dc.identifier.uri | http://educapes.capes.gov.br/handle/11449/210622 | - |
Descrição: dc.description | This article is the result of research carried out around the Street Scene Book, by Angela Lago. The objective is to understand the dialogues between children aged 4 and 5 and a teacher at a public early childhood school in Marilia (Sao Paulo) while reading the work. The guiding questions were: What knowledge and experience do Brazilian children insert in the dialogues? What are the common or distinct aspects, highlighted by them, from their cultural reference universe? What are the referrals made by the teacher? The theoretical framework for the analysis of the dialogues is in accordance with the conceptions of language by Valentin Volochinov (2002; 2010) and Lev Jakubinskij (2012). The results indicate that children interpret works of art from the social, economic and cultural place in which they find themselves and according to their psychic formation based on their experiences. | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Sao Paulo, Brazil | - |
Descrição: dc.description | Univ Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho UN, Sao Paulo, Brazil | - |
Formato: dc.format | 439-460 | - |
Idioma: dc.language | pt_BR | - |
Publicador: dc.publisher | Univ Federal Espirito Santo | - |
Relação: dc.relation | Contexto-revista Do Programa De Pos-graduacao Em Letras | - |
???dc.source???: dc.source | Web of Science | - |
Palavras-chave: dc.subject | Early Childhood Education | - |
Palavras-chave: dc.subject | Reading | - |
Palavras-chave: dc.subject | Children's Literature | - |
Palavras-chave: dc.subject | Street Scene Book | - |
Título: dc.title | Dialogues between children of childhood education and a teacher around the work Cena de rua (Street scene), by Angela Lago | - |
Tipo de arquivo: dc.type | livro digital | - |
Aparece nas coleções: | Repositório Institucional - Unesp |
O Portal eduCAPES é oferecido ao usuário, condicionado à aceitação dos termos, condições e avisos contidos aqui e sem modificações. A CAPES poderá modificar o conteúdo ou formato deste site ou acabar com a sua operação ou suas ferramentas a seu critério único e sem aviso prévio. Ao acessar este portal, você, usuário pessoa física ou jurídica, se declara compreender e aceitar as condições aqui estabelecidas, da seguinte forma: